Kto zarobi na nieruchomościach – Re/Max
27 mar 2019

Kto zarobi na nieruchomościach – Re/Max

Post by Redaktor

Amerykańska sieć biur nieruchomości Re/Max będzie w przyszłym roku świętowała swoje 40-lecie działalności. Marka znana jest już na wszystkich kontynentach, w tym w 33 krajach w Europie.

– Nasza sieć funkcjonuje w Polsce od pięciu lat w ramach podziału na trzy niezależne regiony: Polska Centralna, Północ i Południe. Potencjał każdego regionu szacujemy na ok. 200 jednostek franczyzowych. Partnerów poszukujemy w miejscowościach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców

– mówi Ewa Zbrzeżna, dyrektor regionalny Re/Max Polska Centralna.

Firma poszukuje partnerów zarówno w środowisku przedsiębiorców już działających na rynku pośrednictwa, jak i wśród tych spoza branży. Model biznesowy oraz system szkoleń dla franczyzobiorców został przygotowany dla obu grup potencjalnych partnerów. Kilka miesięcy temu sieć wprowadziła nowy format współpracy, jakim jest mikrofranczyza. Program pilotażowy konceptu, który ma ułatwić właścicielom otwarcie biura i rozpoczęcie kariery przy znacznie zmniejszonym ryzyku finansowym, kończy się wraz z bieżącym rokiem.

– Re/Max rozwija się jedynie w oparciu o jednostki franczyzowe. W tej chwili mamy w kraju 24 biura nieruchomości

– dodaje Ewa Zbrzeżna. – Cały czas prowadzimy rozmowy z kandydatami ze wszystkich trzech regionów. W roku 2013 zamierzamy uruchomić od 15 do 20 nowych biur.

Potencjalny kandydat powinien dysponować kwotą od 50 do 70 tys. zł na inwestycję we własne biuro pod szyldem Re/Max. Poza jednorazową opłatą franczyzową środki te przeznaczone są na adaptację i obrandowanie lokalu oraz na bieżącą działalność biura w pierwszych miesiącach. Główne koszty są związane z lokalem i administracją biura, jednak franczyzodawca również pobiera opłaty. Co miesiąc każdy biorca licencji uiszcza stałą kwotę, niezależną od liczby przeprowadzonych transakcji oraz odprowadza ustalony procent od swoich przychodów do biura regionalnego. Umowa franczyzowa podpisywana jest na pięć lat.

Franczyzobiorca musi dysponować lokalem, który akceptuje biuro regionalne. Powierzchnia placówki zależy od pakietu, który wybierze franczyzobiorca. Minimalnie jest to 30 m’ dla konceptu mikro i 50 m2 w przypadku regularnej franczyzy. Sam wygląd lokalu leży w gestii właściciela biura.

W mijającym właśnie 2012 roku Re/Max Polska realizował projekty służące zarówno rozwojowi sieci, jak i edukacji społecznej.

– Znalazły się wśród nich między innymi seminaria o nieruchomościach, akcja „Wspólnie przeciw białaczce” czy projekt „otwarte drzwi Re/Max” – wymienia Ewa Dziedzic, dyrektor regionalny Re/Max Polska Południe.

0 Comments

Leave a Comment